condicions

Tothom hi pot participar, amb totes les paraules que vulga i quan vulga, envieu la paraula amb la definició a diccionariafectiu@gmail.com

dijous, 20 de novembre del 2008

abecé

alfabet:
1) el primer cartell o plana que aprenen els qui volen aprendre de llegir, i que conté únicament l'alfabet
2) els primers rudiments d'una ciència o d'una art

A-be-cé (Vic)
A-be-cé,la pastera ja la sé;
si hi ha pa, me'l menjaré;
si hi ha coca, per la boca;
si la mare m'hi atrapa
fugiré com una rata;
si el pare no m'hi vol,
fugiré com un cargol

(Lofriu de l'Empordà)
A-bé-cé,la pastera ja la sé;
si hi ha pa, me'l menjaré;
si hi ha coca, també;
si hi ha pa rosegós
el donaré an es gos;
si hi ha pa rosegat
el donaré an es gat

(Pollença)
A-be-cé,la pastera ja la sé;
si hi ha coca, per la boca;
si hi ha peix, per lo mateix;
si mon pare m'hi atrapa
fugiré com una rata;
si mumare m'hi afina
fugiré com una espira;
si mon pare m'hi enclou
fugiré com un mussol

Enviat per x de L'hidroavió apagafocs